Kako smo prihvatili nove digitalne tehnologije mi a kako naši pacijenti?
Vrijeme je u kojem je živoz bez digitalizacije nezamisliv .TEHNOLOGIJA I PACIJENT (u prvom planu) tehnologija koja se razvija nevjerijatnom brzinom i mi koji pravovremenom i sustavno edukacijom slijedimo te brze promjene nikad ne zaboravljajući tko mora biti u centru svega onoga što poduzimamo da bi naša usluga bila kvalitetnija ,brža,bolja- a to je uvijek naš PACIJENT.
Doktori dentalne medicine kao izraziti praktičari uvijek su spremni prihvatiti promjene kakve digtaalizacija donosi jer nas one čine iznimno učinkovitim.Isto tako znamo da bez nas i naših educiranih suradnika u timu ni pacijent se neće naći u centru sveobuhvatne i kvalitetne usluge kakvu smo danas obavezni pružiti.
Za početak krenimo od marketinga, internet stranice same ordinacije ili poliklinike gdje izlazimo u svijet inernet ponude i uspostavljamo online kontakt sa pacijentom.Još bliži i brži smo s pacijentom ukoliko imamo chatbot kojim smo uvijek u direktom kontaktu i otvoreni za sve informacije. Prema nekim istraživanjema svaki drugi pacijent liječnika ili doktora dentalne medicine traži preko interneta gdje povezivanje ključnih riječi (naziva,usluga,fotografija tima i samog prostora ) ali i samog imena liječnika dovode pacijenta u ordinaciju. Dakle danas i liječnici ali i sami pacijenti moraju priznati da internet tražilice sve više traže umjesto njih ali odnos pacijent – liječnik temelji na povjerenju kojeg tek poslije treba “zaslužiti”.
Kratko se osvrnimo na administraciju.
– priprema i informiranje pacijenta u usmenoj ili pismenoj formi još prije dolaska u ordinaciju
– upotreba kvalitetnih CRM sustava – softwera za upravljenje svih informacija vezanih za pacijenta koji može pratiti status svakog pacijenta komunicirajući s njim,šaljući im podsjetnike za dolazak na redovite kontrole,savjete i ostale važne informacije.
Svakako doktor dentalne medicine danas svoje odgovore na kompleksna i složena riješenja pojedinih situacija može pronaći u brzoj i kvalitetnoj digitalnoj komunikaciji s kolegama.
DIGITALNA DIJAGNOSTIKA – najveći korak koji je napravljen digitaizacijiom i alat bez kojeg danas ne bi mogli zamisliti svakodnevni rad.
– DIGITALNA RADIOGRAFIJA -danas smo bolji ,brži i precizniji uz niže doze zračenja
– ORTOPAN -digitalna snimka koja prikazuje gornju i donju čeljust s detaljnim prikazom koštane strukture i zubi.Ortopan je ujedno i najčešće korištena digitalna pretraga koja zbog prelasaka u digitalni oblik ima prilikom snimanja znatno manju dozu zračenja a koristi se za procjenu patoloških stanja,trauma,prikaz trećih molara,procjenu mješane(mliječne i trajne) denticije i razvoja zuba.
– BITE-WING-digitalna rentgenska zagrizna snimka ,pronalazi skriveni karijesa između kontaktinih točaka zuba
– KEFALOMETRIJSKE SNIMKE -važne za planiranje ortodontske terapije
– CBCT – (cone beam computer tomography)- digitalna snimka koja uz pomoć trodimenzionalnog prkaza omogućuje točnu vizualizaciju zubnih struktura u njihovom stvarnom prikazu.Primjena CBCT-a je široka krenuvši od dijagnostike raznih patoloških stanja gdje anatomske strukture orofacijelne regije možemo milimetarski precizno pregledati i uočiti bilo kakve promjene koje odstupaju od normalnog stanja.CBCT je pretraga koja je “zlatni ” standard kod planiranja implatološkog zahvata čineći ga sigurnijim a mogućnost komplikacija tijekom i nakon zahvata minimalnom.
KOMPJUTERSKI VOĐENA IMPLATACIJA gdje CBCT ima posebno razvijen računalni softver za odabir i postavu gotovo svih komercijano dostupnih implantata osiguravajući SIGURNU ZONU oko implantata gdje postavljeni implantat sigurno neće biti u koliziji niti s jednom bitnom anatomskom strukturom.
Ovom popisu dijagnostičkih metoda možemo Diagodent -lasersku dijagnostiku karijesa,T-scan digitalnu analizu zagriza kojom jednostavno analiziramo razinu,snagu i pravilnost zagriza a uređaj zagrizom u foliju točno u postotcima registrira gdje pacijent grize jače gdje slabije odnosno daje nam uvid u snagu svakog pojedinačnog zuba i stabilnost cijelog zagriza.
DIGITALNA FOTOGRAFIJA – izuzetan alat u današnjoj dentalnoj medicini te važan element u dokumentaciji,komunikaciji i motivaciji pacijenta gdje kroz fotografiranje slučajeva prije i poslije terapije dr,med,dent. vodi evidenciju radova te analizira rezultat terapije što njemu ali i pacijentu daje uvid u napredak vlastitog rada .Digitalna fotografija bitan je i komunikacijiski elemant između dr,med,dent i dentalnog tehničara.
INTAORALNI SKENER – metoda koja se nadograđuje na digitalnu fotografiju i zamjenjuje je.Skener daje trodimenzionalan prikaz stanja u ustima u prirodnoj boji i velikoj preciznosti.Našem pacijentu ovaj uređaj automatski daje prikaz postojećeg stanja u ustima te mogućnost analize i planiranja zajedno s nama.
CAD/CAM -( computer-aded design/ computer-aded manufacturing) tehnologija koja predstavlja revoluciju u izradi zubnih nadomjestaka a temelji se na računalnim 3D programima.Takav sustav odlikuje izrazita preciznost izrade i isključuje mogućnost ljudske pogreške.CAD/CAM sustav sastoji se od skenera koji skenira granicu preparacije zuba u ustima i informaciju šalje u uređaj koji iz bloka odabranog materijala (titan,cirkonij,zlato)izrađuje jezgru nadomjestka na koju se nanosi keramika.Koristi se za izradu inleja,onleja,krunica,mostova i ljuskica.
SMILE DESIGN – dizajn i rekonstrukcija osmijeha gdje smile design sustavi implementiraju precizne dijagnostičke metode zajedno sa digitalnom fotografijom te nas zajedno sa pacijentom vode ka krajnjoj vizualizaciji konačnog riješenja odnosno osmijeha koji funkcionalno i estetski zadovoljava nas i pacijenta.Ova metoda omogućava razumjevanje odnosa zubi,mekih tkiva,usana uzimajući u obzir karakteristike lica tijekom pokreta ili izražavanja emocija.Postupak je multidisciplinaran jer u njemu sudjeluje cijeli tim strušnjaka a pacijentu daje mogućnost izravnog sudjelovanja u kreiranju izgleda svog budućeg osmijeha.
Možemo slobodno reći da je danas gledano sa pozicije nas terapeuta uzbudljivo biti dijelom digitalizacije u dentalnoj medicini jer tehnologija nas posao čini točnijim, jednostavnijim ,bržim i boljim a našeg pacijenta postavlja u kvalitetniji i ugodniji sustav koji će od prvog međusobnog kontakta generirati jednu sjajnu i obostrano uspješnu dugotrajnu suradnju.